Tuesday, May 11, 2010

Homesick???


Hari ini dah hari keempat aku disini.... Homesick ker??? Takdelah... homesick ni utk bdk2 yg baru masuk asrama... ini lebih kepada penyesuaian diri kat tempat baru... tadi ada farewell (maknanya makan lagi....) utk madam yg suaminya sudah tamat perkhidmatannya disini, ada yang dah 3 tahun, ada yang setahun setengah. Semuanya sedih nak meninggalkan kompleks ni.. itu maknanya seronoklah tinggal disini... mungkinkah aku juga begitu suatu hari nanti...

Perasaan aku ni kalau tak sama pun lebih kuranglah macam first time aku kena ddk asrama masa kat MRSM Kuantan dulu... aku masih ingat pada satu ptg orientasi, aku mmandang blok asrama dan berkata didlm hati... betulkah disini aku akan mengambil sijil SPM nanti. Semua perasaan ada... homesick walaupun aku bukanlah anak manja... haha.... Tapi itulah, MRSM itulah yang menjadi kenangan paling manis dan indah dalam hidupku... walaupun telah lebih 15 tahun meninggalkannya, aku masih akan tersenyum sendirian apabila teringat kenangan ketika disana...

Mungkinkah... Kompleks Petronas Khartoum ini bakal menjadi kenangan yang akan kubawa sehingga mati.... aku berdoa semoga segalanya berjalan lancar dan tinggal disini akan menambahkan koleksi pengalaman dan kenangan...

No comments:

Related Posts with Thumbnails