Saturday, May 29, 2010

Sandstorm

Semalam kira2 jam 7ptg, dptlah kiranya aku menyaksikan sand storm yg pertama kalinya d Khartoum nie... patutlah ptg tu langit gelap cam nak hujan... kuat jugalah anginnya, tp menurut kawan2 kat sini, tu belum kuat lagi, ada yg lagi kuat... kuat sungguh bau debu... cerita pasal bau debu nie, aku ingat dolu2 ms aku sklh (x igt sklh mana) ada sorang kawan nie, dia kata suka bau kalau hujan br start turun tue sbb dia suka bau debu... aku rs dia sesuai dtg Sudan nihh... sbb bau debunya mmg 'fresshh'... kihkihkih...

Lepas ribut, hujan turun... tp sekejap sgtlah... tp jadilah drpd x hujan langsung... dpt juga lenyap bahang2 panas... habis debu masuk rumah, walaupun x buka tingkap... hai, satu hal pulak kerja nak mengelap... mmg ada maid yg dtg cuci setiap hari... tp ehem ehemmm paham ajelah, bukannya bersih pun... mopnya pun x tergamak aku tgk... aduhaii... tp utk sementara waktu ni terpaksalah guna khidmat mereka juga sbb mop aku x sampai2 lg... hari tuh jumpa mop kat Marwa, SDG20!! Mak aii mahalnya, x beli pun... mayb ada kedai lain yg jual murah, aku x jumpa lagi stkt nih...







Gambar2 ni aku snap dr living hall, kuat angin bertiup masa ni...

No comments:

Related Posts with Thumbnails