Friday, May 7, 2010

KLIA - Dubai - Khartoum :: PART 5

Lebih kurang setengah jam nak sampai Khartoum, view yang terbentang adalah padang pasir yang panas dan tandus... ohhh... inikah tmpatnya... nak sampai dah ker nihh... tempat yg aku nak tinggal selama 3 thn nih... lalu aku mmandang dearly hubby... dia tersenyum seolah2 mengatakan ... 'yelah, inilah tmptnya'. Ouchh.... bandarnya pun biasa2 sajer... mcm Kota Bharu jer kott!!

Sebaik shj plane safely landed, waktu melangkah keluar... terasa bahangnya... teringat co-pilot just told b4 suhu Khartoum mencecah 40C. Tertulis Khartoum International Airport, international hanya pada civilnya shj, sbb rupanya... mmmmm... mmg x boleh snap picture sebarangan... x berani... Sampai terus cari toilet, uhukkksss toiletnya setaraf toilet kat stesen ketapi wakaf baru, entah2 teruk lagi. Betullah kata org, Sudan ni ibarat kita 30 tahun lepas...

Selepas clear passport dan luggage, kami pun menujulah ke tmpt 'pakcik' teksi menunggu passenger, panas dan berdebu.... MasyaAllah... panasnya... kulitku sudah pun terasa pedihhhh....
Kompleks lebih kurang 15 minit dari airport... Sampai dah dekat nak Maghrib...

Mula2 masuk rumah... biasalah... aku compare ngan rumah aku kat Malaya yg lebih bersih... besar kecik aku x kisah... bersih no 1. Tapi mana boleh sama, rumah sana first hand, sendiri jaga... sini lantai penuh debu, toilet lg byk debu... furniture oklah semua ada, yg penting fridge, washer ngan dapur... dengan mengatuk, kami unpack barang2 terutamanya brg frozen... syukur semua ok, still sejukk...

Mlm ni kami dinner ngan ayam goreng segera Ayamas... entah antara seronok ngan tak seronok aku rasa...


No comments:

Related Posts with Thumbnails