Monday, May 24, 2010

Souk Om Durman (versi barang tertinggal) & Curry Oven Method

Aduhlaaa.... camne boleh lupa, lepas turun van sampai dpn kompleks smlm baru perasan... aku ngan Ila beli habbatus sauda time2 nak balik dah tu... pada masa yg sama k Zilla beli madu, so dok borak2 pasal madu langsung lupa. Duit dah bayar dah yg masalahnya... dahtu pagi2 td keluar smla, berdua ngan Ila jelah, semata-mata nak amek brg tuh... punyalah hafal serba sedikit dialog arab nak ckp ngan pekedai tuh, sbb smlm g ngan k Zilla, so dialah yg jd jurucakap antarabangsa... :-D

Nasiblah pekedai tu ingat muka kitaorg nih, maklumlah muka pendatang mesti sng nak igt punya... hehe... so xyah berdialog beria2... lepas amek terus balikk... aku bykk baju nak basuh... 4 hari x basuh kain... kahkahkah... sampai my dearly hubby nyer singlet nak wat p keje langsung xde... tp kat sini dun worry, satu hari bole basuh sampai 5 trip pun no hal... xde hujan... cuaca lak keringg.... lgpun ada 'dryer'... nnt lain kali cerita pasal 'dryer' nih...

Ni nak cerita pasal masak curry oven method... (msk ptg td, tghari lunch nasi goreng jerkk) hehe... ni kes terliur tgk curry kat ms lemongrass lah nih yg dok diam nun jauh d Australia... senang byk... lepas tumis2 masuk oven.. hah!! ddk diam2 kat situ, sila rujuk blog tersebut utk resepi dan cara2nya yer... thx LG utk resepinya itu, walaupun aku modify ler sikit2 sbb ada brg yg xde (mcm x biasa msk x cukup brg kan.. hehe)

Aku buat kari kharouf (betul ke ejaannya tuhhh), ianya mcm kambing tp bkn kambing, kat Sudan mmg glemerr nih.. tp aku kureengg lah sikit, alaahaii... dia x bau mcm kambing tp ssh nak cakaplah, aku makan kuah ngan kentang byk, isi makan sikitt jerkkk... tp dearly hubby gemarrr... nyum nyummm...

Tumis dlm kuali senang...

Taraa.... slps 3 jam... oh yerr aku letak dlm periuk jer... casserole dish mana ada, shipping kerr??? Ehh!! aku ada casserole dish ker.... hahaha... (jgn rissoo sini nenek casserole dish pun ada... murah lak tu... tungguuuu.. hikhikhik)

Sambil2 tunggu kari dlm oven tuee... Aku try lah nak buat kaya, konooonnnn.... makanan yg xde kat sini, yg aku ngan dotterku sukerr.. hehe... tp.. huhuhu... bahan2 cam senanggg... tp x jadi... berketul2 ... ada ker dotter ku kata mcm t***... heeeeee...nasib buat sikit jerkk.. nak try test... tp rasa sedap gak lah... pasni bole cuba lagi... dan lagi... sampai jadi...

Inilah rupa kaya x jadi nak kaya, xpe dikk... t*** yerr... kita tgk esok siapa yg menjilat hingga hujung jari... ekekkeke...

By the way, nak habis dah stok brg2 yg ku 'hand carry'... bilalah KARGO ku nak sampai nihh... hahaha...

Adik dah makan pedas sikit2... tu feberet kari tuhhh... senanglah sikit tugas mama nak msk... (sila abaikan tuala2 dbelakang itu, kerusi makan aka towel rack...)

No comments:

Related Posts with Thumbnails