Thursday, June 17, 2010

Another Boring Entry

Haha... dahlah boring, mengadap pulak blog yg boring di hari yg boring... :-P Jgn boring2 dong!! Oppsss.. hari ni hubby balik dah.. ptg kot, entah tengahari... dia sendiri pun x sure. Kata bertolak pagi... entah2 jap lg ding dong!!! Anak2 dua org tuh sedap tido lg... biarkannn...

Ada beberapa blog yg aku suka benar melawat... haha... ini sindrom org xde keje nak buat apa ke? Ingat lagi dulu (ececece... mcmlah lama benar... dulu tuhh), kalau kat Msia, nak2 masuk tahun nie, yg aku jd driver sepenuh masa budak2, nak makan pun aku rasa mcm x sempat, makan 'curi2' jer.. haha... kat sini pulak terlebih masa pulak.. tu yg asik terasa nak makan mcm2... dapur pulak dekat jer... tp itulah kena rajinlah masak kalau nak makan kan!!

Ehh!! Esok Jumaat dah, cuti!! Uhh kalau kat Msia, wekend lah yg ditunggu2, bukan sebab nak sopping... gaji aku bukan byk nak sopping sokmo (ceee... gaji aku, mcmlah keje, tp aku keje jugaklah kan... dpt sikit2 pun Alhamdulillah). Setakat pegi Alamanda, jln2 pastu makan kat food court dia... otw balik singgah billion beli groceries... (aku x consider beli brg2 dapur ni as sopping.. kalu mcm tuh aku sopping sokmo lah... haha... makcik kayo rupanya) Bg aku sopping ini ialah, pegi Sogo @ Jusco @ MidValley (sekadar menyebut beberapa contoh)... beli baju budak2 ker, bj mak budak ker, atau bj bapak budak ker, atau kasut atau handbag... atau barbie atau bionicle atau apa2 sajer... Kalau mcm tuh kiranya aku sopping sakan setahun sekali ajelah kot, time nak raya time hubby dpt bonus (sib baik ada bonus kan!!)

Tahun ni x merasa nak sopping before raya (diingatkan before ok)... sebab nak raya kat sini... InsyaAllah kalau xde aral melintang, nak balik lepas raya. Tp sopping bj2 segala tu x masuk dlm list sgt, yg penting aku nak beli ikan (species yg xde kat sini mcm cencaru, tongkol.. etc..etc), lagi nak beli lada kering, ikan kering, mcm2 lagi yg aku lupa nak bawak, x tahu kena bawak.. bila sampai sini br tahu... dan benda yg aku silap estimate byk mana. Aku estimate guna jadual ddk Msia, yg mostly wekend gantung periuk belanga, tp sini 7 hari seminggu full masak... dan ada juga benda yg aku x ingat, yelah terlalu byk sgt nak bawak sampai ada juga yg tercicir...

Nak balik Keratong, nak balik Kelantan, nak g holiday main air pantai, semua nak.... owhhh juga melawat Moksu Nina kat KTT (terbayang2 masa Nina spent masa kat rumah hari tu)... aku dah homesick dah... baik stop sebelum merapu lebih jauh....

2 comments:

WAN15 said...

huhu nnt balik kejap jek cam x cukup bdn nak belah2 byk2 sbb nk buat mcm2.. smlm anti mimpi pasal adik lor.. huhu rindu, nnt anti p sana neh?

yus5478 said...

itulah, mcm2 planning. cutinya sebulan jer... bila nak mari sini nih...(dgn nada x sabar)

Related Posts with Thumbnails