Monday, June 7, 2010

Ayam Golek

Teringat kesedapan ayam golek rumah k Ina masa kenduri Su tempohari... makan ngan nasi impit... fuhh sedapnya.... so smlm planning nak buat ayam golek ala2 k Ina lah kononnya, tp aku xde santan... so plannning nak pinjam santan ngan Amy... nasi impit dah siap buat mlm smlm sblm tido...

Padi td telefon rumah Amy, anaknya yg angkat kata mama g klinik... mmm... mcmmana nih.. nak pinjam ngan sapa pulak... malas nak pikir lama2 aku buat jer... nasib baik ada fresh milk setengah kotak dlm fridge, pakai tu jer... ok jugak lah rasanya not bad... hehe...

Resepi main ingat2 lupa apa yg k Ina cakap hari tuh... Nnt bila2 rajin aku tulislah resepinya... hehe

Nyum nyum... habis sebelah jer makan... lebihnya aku frozenkan... bila2 aku mls nak masak boleh makan lauk nih ajer... hehe.. bijak! bijak!

Oh yer, nasi impit tu pulak terlembik sikit... aku rasa sbb beras kot sbb kalau msk nasik pun, kalau tersalah lebih air sikit mesti lembik... nnt kalau dah berjaya aku publish resepinya... (first time buat nasi impit sendiri, selalu pakai instant yg siap paking dlm plastik dah tu)... xdelah ssh mana pun...

No comments:

Related Posts with Thumbnails