Wednesday, June 16, 2010

Silent Day and Power Trip

My dearly hubby xde kat rumah since smlm, ada site visit. Esok ptg baliklah... haha... bukan lama pun...

Oh yea... dapat jiran br, sblh rumah... Alhamdulillah ada kawan buat teman time summer panas2 nih.. hehe... Pertemuan yg x djangka itu, cerita begini ... smlm lebih kurang jam 6.30ptg power trip, Along yg baru nak shower terjingkit2 keluar... kesian Along. Nasib baik time ni cerah lagi. (Apparaa... time laki aku takdelah nak power triplah apalah, cakap dlm hati). Then aku g tgk kat dlm stor (luar rumah), kot2 ada apa2 yg aku bole godek2 kan. Tgk semua ok, ni rumah aku sorang jer ker, satu kompleks? Tunggulah kejap lg, sbb dah 4-5 kali mcm nie, tp dia ok sendiri. G angkat bj jap.. hehe... sempat lgi.. Then aku nmpk lampu corridor nyala ok jer. Hah, sah rumah aku sorang jer nih. Nak make sure, aku call Amy (dia level 1), dia kata rumah dia ok jer... pulak. Dia suggest check main switch (yg kat dlm stor td) atau call jer helpdesk. Ok! Mmg rumah akulah yg problem nih. Aku sekali lg g check main switch, huh makin gelap makinlah x nmpk. Call helpdesk suruh diaorg dtg tgk.

Tunggu..... tunggu aiiii lamanya... aku pun bukak pintu luas2 manalah tahu, x jumpa cr rumah ker (logik ker). Terjenguk2 kat luar... ohh... aku nmpk diaorg tgh do something kat dlm electric room rumah sblh aku nie. Oooo ok! Diaorg tahu tak ni rumah aku pun trip jugak nie... Tunggu lagi... entah kali berapa aku jenguk aku nmpk jiran br aku ni dgn 2 org heronya... aku ingat br balik dr cuti2 Malaysia. Rupanya br sampai ptg nie, dsbbkan rumah dia masih x masuk letrik lg, aku ajak lepak kat rumah aku dulu, sambil sembang2 (yg aku langsung lupa nak buat air... teruk betul aku nie). Dalam pukul 8 br ok. Seronok aku dpt jiran, sbb sblm ni sblh ni sunyi jer.

Pengajarannya, disamping kena buat air utk tetamu, aku juga kena beli lampu suluh ngan lilin nih, mcmana kalau trip tu berlaku waktu mlm. Bersuluh ngan laptop lah gamaknya. (So make sure laptop anda fully charge OK!.. haha)

No comments:

Related Posts with Thumbnails